De praktijk Riflexit  Voetreflexologie is ingeschreven bij de beroepsvereniging VBAG (Vereniging ter bevordering van Alternatieve Geneeswijze). Deze vereniging waakt in het belang van de cliënt over de kwaliteit van haar leden. Door middel van strenge selectiecriteria, een registratiesysteem, beroepscode, een klacht- en tuchtregeling en bij- en nascholing, wordt een bestand van bekwame en deskundige therapeuten opgebouwd.

Ook is Riflexit Voetreflexologie aangesloten bij de Stichting RBCZ en TCZ . Deze stichtingen zijn een overkoepelende organisaties die beroepsbeoefenaren in de complementaire zorg (artsen en therapeuten op Hbo-niveau) certificeert en registreert.

Wat kunt u doen wanneer u een klacht heeft?

Alle VBAG-zorgverleners zijn aangesloten bij een geschillencommissie. Ze doen er alles aan om u op een goede en respectvolle manier hulp te bieden.

Bij geschillen met de therapeut waar u door middel van een gesprek niet verder mee komt, kunt u schriftelijk een klacht indienen bij de klachtencommissie van de VBAG of het Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ). Uw behandelaar kan u hierover informeren. Verder kunt u het klachtenformulier bij de VBAG ledenadministratie aanvragen, ledenadministratie@vbag.nl. Deze zorgt voor doorzending en zal de envelop niet openen als daarop “klachtencommissie” is vermeld. De cliënt kan via de VBAG een  onafhankelijke klachtenfunctionaris inschakelen die samen met de cliënt naar mogelijkheden kijkt om gehoor te vinden voor de klacht. Wanneer dit niet naar tevredenheid kan worden afgehandeld, kan de cliënt zich wenden tot de geschillencommissie. De uitspraak van de geschillencommissie over de klacht is bindend, zowel voor de cliënt als de therapeut. Als er sprake is van een ernstige klacht, kan de klachtenfunctionaris adviseren om de klacht te deponeren bij het Tuchtrecht Complementaire Zorg (TCZ).

In de folder “klachtenregeling” vindt u informatie wat u kunt doen.

Folder klachtenregeling